Ecuador here I come! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Joëlle Eikelboom - WaarBenJij.nu Ecuador here I come! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Joëlle Eikelboom - WaarBenJij.nu

Ecuador here I come!

Door: Joelle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

07 April 2014 | Ecuador, Guayaquil

Met de oranje verf nog onder mijn nagels van een super leuk paint splash feestje, is het moment dan eindelijk daar! Dit was de afgelopen week trouwens niet het enige feestje... Ik heb genoten van alle feestjes, drankjes en leuke gesprekken die ik nog met jullie heb gehad!
Het moment waar ik al zolang naar uit heb gekeken is eindelijk daar, alleen op reis :D!

Na een wat onrustige nacht gaat rond 7 uur mijn wekker. Na m'n voorlopig laatste Nederlandse ontbijtje en het afscheid nemen van mijn lieve zusje, op naar Brussel. Daar aangekomen krijg ik bijna een hartverzakking door de vrouw achter de incheckbalie.... Of ik een uitreiskaart (lees in het Nederlands Visum) heb? Gelukkig blijkt dat al mijn voorbereiding niet voor niks is geweest... er is niets aan de hand!
Na een kopje koffie is het dan echt tijd om afscheid te nemen en mijn reis alleen te vervolgen. Op naar Madrid! De reis verloopt prima en rond half 3 ben ik in Madrid. Daar moet ik me 2,5 uur zien te vermaken. Het vliegveld is enorm, dus dat moet wel lukken.
Gelukkig geen vertraging en rond 18.00 uur stap ik in het vliegtuig naar Guayaquil. Ik blijk 2 stoelen tot mijn beschikking te hebben bij het raam en met een aantal films hoop ik mij de komende 12 uur wel te vermaken. Dat blijkt nog lastiger dan gedacht. Gelukkig raak ik aan de praat met een aardige steward uit Ecuador. Hij verteld mij veel over wat mij te wachten staat in het volgens hem een stukje paradijs op aarde. Hij woont in Guayaquil en bied aan om mijn gids te zijn, tijdens mijn verblijf in Guayaquil. Wie weet zie we elkaar over een paar maanden weer.

Na ruim 12 uur vliegen is Guayaquil dan eindelijk in zicht! Gelukkig komt mijn bagage ook aan, dus op naar de immigratiedienst. Je vult tijdens de vlucht een papiertje in over wat je komt doen, hoelang je blijft etc. Ook dat verloopt soepel en met een stempel rijker ben ik dan eindelijk in Ecuador!!
Nu maar hopen dat mijn lift naar Montanita er ook is.... Als ik de deuren door kom staan er tig mensen te wachten. Ik schiet al een klein beetje in de stres maar dan zie ik gelukkig mijn naam! Ik ben ontzettend blij dat ik na de reis die ik al achter de rug heb, niet hoef te zoeken naar de juiste bus.
Het is erg indrukwekkend! Andere mensen, spaans, warmte, salsa muziek, mensen achterin grote auto's, dronken mensen langs de weg, palmbomen en hele andere huisjes! Waar ben ik in vredesnaam terecht gekomen?!
Om 3 uur snachts (lokale tijd) kom ik eindelijk aan in Montanita! Na een reis van ongeveer 25 uur.

Ik gooi mn spullen in een hoek van mijn cabana en het enige wat ik wil is slapen! Na een paar uurtjes slapen en een warme douche voel ik me gelukkig al veel beter.
Bikini aan, want het is weer ontzettend warm en eens kijken wat ik nu ga doen. Ik raak aan de praat met een Nederlands meisje, zij gaat die middagd weer weg. Maar daar voor besluiten we even naar het stadje te gaan met nog vier anderen. Het centrum bestaat uit 1 hoofdstraat en 4 zijstraten met restaurantjes, cocktailbars en souvenierswinkeltjes. En natuurlijk het strand!
S middags duik ik het zwembad in en blijkt er nog een Nederlands meisje van 23 aan te zijn gekomen. We brengen samen de middag door en gaan 's avonds heerlijk eten! Ook zij blijkt blijkt morgen te beginnen met spaanse les en wil leren surfen.
Terwijl ik dit schrijf lig ik in een hangmat, is het nog 25 graden en schalt Marc Anthony in het centrum ergens uit de speakers...
Ik weet het zeker, dit worden twee fantastische weken!!

  • 07 April 2014 - 05:25

    Marja:

    Olai Joëlle, Ik weet precies wat je bedoelt met "waar ben ik terecht gekomen?, wordt ik wel opgehaald?" Hadden wij ook een jaar geleden toen wij aankwamen voor ons verblijf op Curaçao. Maar je ziet, met een goede voorbereiding kom je een heel eind. Onze vlucht was gelukkig wel wat korter, maar ach je moet er wat voor over hebben om ver weg te gaan naar onbekende oorden. Veel plezier op je eerste "schooldag". Muchos saludos.

  • 07 April 2014 - 06:51

    Marlies:

    Ha Jo,

    Herkenbaar dit! Als ik het zo lees en zie wordt het helemaal te gek! Als ik dat eten zo zie, moet dat ene ook wel lukken, als je begrijpt wat ik bedoel;-). Ziet er wel lekker uit! :-)

    XXX-jes,

    René en Marlies

  • 07 April 2014 - 07:35

    Jannie En Dick:

    Hallo Joëlle,

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad! Foto's zien er goed uit. Succes met je " eerste schooldag".

    Groetjes van ons allen
    t. Jannie

  • 07 April 2014 - 08:59

    Rob Van De Linde:

    Hoi Jo,

    Ziet er schitterend uit. Adam en Eva zijn uit het paradijs gejaagd. Maar volgens mij ben jij erin gekomen

    U bob

  • 07 April 2014 - 09:11

    Anna:

    Superleuk Jo! Leuk verslag :)

  • 07 April 2014 - 09:56

    Marja:

    Hoi Joelle,

    Wat een leuk verhaal we reizen gezellig met je mee. Nederlanders zitten toch ook echt overal. Leuk dat je er alweer zoveel hebt ontmoet, en dat er meer zijn die de Spaansetaal willen leren.

    Veel plezier met je eerste lessen en daarna heerlijk in het zwembad.

    Lieve groetjes, t.Marja.

  • 07 April 2014 - 10:28

    Oma En Barry:

    Lieve Joëlle,

    Fijn zo'n goed begin in dat vreemde land.
    Gezellig dat je een mede student hebt ontmoet.
    We hopen voor je dat het een fijn verblijf voor je wordt.
    We leven met je mee vanuit Nederland.
    Liefs van,
    Oma en Barry

  • 07 April 2014 - 10:28

    Yvonne Theis:

    Nou Joelle,

    Suuuuupeer, krijg helemaal de kriebels als ik dit lees. ik wil ooook haha.
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier!

  • 07 April 2014 - 16:57

    Laurine:

    Joo!!

    Echt helemaal te gek klinkt het zeg!!
    Gelukkig hoef ik niet bang te zijn dat je daar helemaal alleen bent maar heb je al leuke mensen ontmoet!
    Het eten ziet er ook goed uit!
    Geniet ervan!!
    Kuss!

  • 07 April 2014 - 18:12

    Ada:

    Wat een leuk verslag om te lezen. Heb respect voor je. .. ik zou het niet durven! Veel plezier!

  • 07 April 2014 - 20:00

    Annelies Eikelboom:

    Lieve Jo,

    Wat geweldig lijkt me dit.
    Kind geniet ervan, ben benieuwd naar je nieuwe avonturen...

    Veel plezier en Hasta la Vista !!


    Ja Jo, dat was schrikken bij die incheckbalie, gelukkig had ze zelf de verkeerde info. Maar ja, wie vertrekt er nou ook uit België hé, dat is vragen om problemen.........
    Fijn dat je bagage er op hetzelfde moment was als jij, bij overstappen is dat altijd maar de vraag.
    Het ziet er erg mooi uit en het eten ziet er ook niet verkeerd uit, dus......genieten maar!

    Dikke kus ma & Pa




  • 13 April 2014 - 14:25

    Abco En Christa:

    Hoe gaat het met de spaanse les en al een beetje je draai gevonden.
    Pas goed op jezelf.
    Geniet ervan.

    H.gr. Abco en Christa en de kids.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 12029

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 05 Augustus 2014

Backpacken Zuid-Amerika

Landen bezocht: