Eerste week Montanita - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Joëlle Eikelboom - WaarBenJij.nu Eerste week Montanita - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Joëlle Eikelboom - WaarBenJij.nu

Eerste week Montanita

Door: Joelle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

14 April 2014 | Ecuador, Guayaquil

De eerste week in Montanita is voorbij gevlogen!
Mijn dagen zagen er afgelopen week ongeveer als volgt uit:
Rond 06.45 gaat mijn wekker. Douchen (de afgelopen dagen helaas niet meer warm...), insmeren met zonnebrand (inmiddels heb ik hier zonnebrand met factor 70 aangeschaft want 2 uurtjes surfen met bewolkt weer is genoeg om als een rode kreeft het water weer uit te komen....), bikini aan, handoek mee, snel nog wat spaanse woordjes herhalen en opweg naar school. Om 08.00 begint mijn spaanse les samen met 3 anderen. Een Nederlands meisje genaamd Suzanne (die ook op de Cabanas 'woont'), een zwitsers meisje genaamd Simone (die bij een familie woont maar zo vaak mogelijk bij de cabanas te vinden is) en een duitse jongen genaamd David. De spaanse lessen zijn erg leuk. We krijgen les in het spaans en onderling spreken we engels met elkaar. Maar soms dus ook nederlands en duits.Dit maakt het soms wel lastig, omdat je met 3/4 talen in je hoofd zit. We hebben afgelopen week vooral veel woordjes en zinnetjes gekregen over bijv. in/om het huis, in een restaurant en hotel, op het strand en familie. Tijdens de les krijgen we ontbijt wat meestal bestaat uit een broodje en een vers gemaakte hugo de frutas.
Om 10 uur loop ik naar beneden om te gaan surfen. Met de taxi gaan we naar een plaatsje verder op genaamd Olon. Inmiddels kan ik redelijk blijven staan :D!
Na de les snel afspoelen onder de douche bij school en het dorpje in om wat te eten. Want om 1 uur start de les weer.
's middags hebben we een leuke en gezellige docente. Het eerste woord wat we van haar leerde is chuchaqui. Dit woord heb ik nog wel een aantal keer gebruikt afgelopen week... In Montanita kom je er namelijk niet onderuit....
Om 15.00 is de les afgelopen en hangen we wat rond bij de cabanas. 's avonds eten we bij Hola ola of Tiki Limbo waar je de beste waffles en burgers in town kan krijgen. Voor een maaltijd met drinken betaal je hier ongeveer 8 dollar.
Na het avond eten is het in Montanita altijd feest! Er is hier 1 straat met allemaal kraampjes waar ze alle soorten cocktails verkopen die je maar kunt bedenken. Ze zijn maar 3 dollar wat in verhouding nog duur is hier aangezien je ook een hele fles rum kan kopen voor 3 dollar. Het is niet aan te raden er te veel te drinken, anders heb je de volgende dag last van een chuchaqui....Na een cocktail bij Cocktail Elli (onze cocktail amigo) steek je de straat over om te dansen in een van de vele clubs. Het dorp bestaat namelijk uit niets meer dan restaurants, clubs, supermarkjes, hippie kraampjes, hostels en fruitstalletjes. Ik verveel me hier dus nooit...
Daarom.heb ik ook besloten om hier een week langer te blijven. Ik zou eigenlijk naar Manta gaan maar dat blijkt vergeleken met Montanita een uitgestorven dorp te zijn... Dus nog twee weken te gaan in Montanita.
Afgelopen week is ook wel gebleken dat ik in Ecuador ben....
- Op straat word er door mannen steeds hard en schel gefloten... de eerste paar dagen voel je je nog aangesproken maar het blijkt dat ze alleen maar 'hallo' zeggen tegen bekende die ze tegen komen op straat....
- Je kan bij allerlei kraampjes op straat verse sapjes en smoothies kopen. Je kiest fruit dat op de kraam ligt en ter plekke word het geschilt en in de blender gedaan. Helaas werkt de stroom niet altijd, dus gister zat mijn fruit al in de blender maar deed de stroom het niet en dus geen smoothie :(.
- Kip nodig hebben voor het diner (soms koken we met met elkaar.) en bij een restaurant een complete kip kopen voor 8 dollar.
- Kakkerlakken in m'n kamer, kikkers in het zwembad, schorpioen in de keuken, leguanen, heeeel veel honden op straat en enorme spinnen in de boom.
De komende week ga ik me iets meer focussen op mijn spaanse les, dus hasta luego!


  • 14 April 2014 - 08:12

    Hans Scholten:

    leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt ,geniet er van de weken vliegen daar net zo hard als hier .

  • 14 April 2014 - 09:14

    Marja Vd Linde:

    Hallo Joelle,

    Leuk dat je ons laat mee genieten van wat je deze week hebt gedaan. Wat is het dan bij ons een saaie bende. Somber weer heel druk met werken. Jij heerlijk genieten van de zon het strand en af en toe een lesje Spaans of surfen.

    Fijn dat het allemaal goed gaat en je ook al zo gauw aansluiting hebt met de andere reizigers.Geniet van de komende week. Veel plezier.

    Liefs je oom en tante en natuurlijk ook de rest van de fam.


  • 14 April 2014 - 12:06

    Annelies Eikelboom:

    'Hé m'n lieve kind!!

    Wat heerlijk om weer een leuk verhaal van je te lezen..
    En de foto's daarbij maken het compleet!
    Ik zat er al naar uit te kijken en denk dat je mooie tijd hebt daar.
    Geniet ervan en we appen wel weer even voor de details.
    Gisteren bij opa en oma geweest ook een dikke kus van hen.
    dag lieverd doe voorzichtig met al die subtropische drankjes :) en de zon...

  • 14 April 2014 - 20:58

    Lau:

    GAAAAAAAF!!!! :D

  • 14 April 2014 - 22:08

    Ada:

    ¿Usted ha bebido? Meis eso no es "buen ajuste?" Historia Superb!

    Op mijn beste Spaans!!! Veel plezier...

  • 15 April 2014 - 21:34

    Caroline & Jaap:

    Hallo reiziger,

    Meid wat goed om te zien en te lezen dat je het zo leuk hebt. Ook leuk om te lezen dat je wat mensen hebt ontmoet. Dat maakt het denk ik een stuk makkelijker, want alleen is maar alleen. Veel succes met het Spaans leren, lijkt me erg pittig!

    Geniet van alles om je heen! We volgen je hoor!

    Liefs van ons! En de rest van de familie Roobol.

  • 16 April 2014 - 18:01

    Rob:

    Hoi Jo,

    GAAAAF Dat je gaat surfen. is dat op de golven zoals op Hawaii. Boek ik morgen een ticket en kom je dan gelijk opzoeken. Ook zag ik de heerliijke ijsco's. volgens mij is het daar goed toeven.

    Groet uit een wat kouder Nederland

    U bob

  • 16 April 2014 - 21:32

    Arie En Barry:

    Hoi Joelle, leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien. Fijn dat je het zo naar je zin hebt, gezellig met elkaar. Succes met de Spaanse lessen. Groetjes en fijne Paasdagen.

  • 18 April 2014 - 09:42

    Lia :

    He Joëlle,
    Wat een belevenissen al na 1 week, super! We kregen de link via je Ma.
    Met plezier gaan we je reisverhalen lezen.
    Heel veel plezier daar, geniet ervan en pas goed op jezelf!
    Groetjes,
    Lia

  • 18 April 2014 - 20:20

    Abco En Christa Van Der Ham:

    Leuke foto's. Lukt het spaans een beetje. Het lijkt mij best lastig.
    Nog veel plezier

    Groetjes van Abco, Christa en kids.

  • 19 April 2014 - 00:10

    Joëlle Eikelboom:

    Bedankt allemaal voor de leuke reacties!! Lief dat jullie meeleven. Het gaat hier harstikke goed. Spaans is inderdaad best lastig (zeker omdat de mensen met wie ik om ga ook engels/nederlands kunnen...) maar ik heb goede hoop dat het steeds makkelijker word. Deze week veel gramatica dus dat is soms best saai!
    Ik ben nu een weekendje in Cuenca (i.v.m. pasen), dus een nieuw reisverslag komt van de week :)
    Liefs! Beso!

  • 19 April 2014 - 00:11

    Joëlle Eikelboom:

    Bedankt allemaal voor de leuke reacties!! Lief dat jullie meeleven. Het gaat hier harstikke goed. Spaans is inderdaad best lastig (zeker omdat de mensen met wie ik om ga ook engels/nederlands kunnen...) maar ik heb goede hoop dat het steeds makkelijker word. Deze week veel gramatica dus dat is soms best saai!
    Ik ben nu een weekendje in Cuenca (i.v.m. pasen), dus een nieuw reisverslag komt van de week :)
    Liefs! Beso!

  • 19 April 2014 - 00:11

    Joëlle Eikelboom:

    Bedankt allemaal voor de leuke reacties!! Lief dat jullie meeleven. Het gaat hier harstikke goed. Spaans is inderdaad best lastig (zeker omdat de mensen met wie ik om ga ook engels/nederlands kunnen...) maar ik heb goede hoop dat het steeds makkelijker word. Deze week veel gramatica dus dat is soms best saai!
    Ik ben nu een weekendje in Cuenca (i.v.m. pasen), dus een nieuw reisverslag komt van de week :)
    Liefs! Beso!

  • 19 April 2014 - 00:11

    Joëlle Eikelboom:

    Bedankt allemaal voor de leuke reacties!! Lief dat jullie meeleven. Het gaat hier harstikke goed. Spaans is inderdaad best lastig (zeker omdat de mensen met wie ik om ga ook engels/nederlands kunnen...) maar ik heb goede hoop dat het steeds makkelijker word. Deze week veel gramatica dus dat is soms best saai!
    Ik ben nu een weekendje in Cuenca (i.v.m. pasen), dus een nieuw reisverslag komt van de week :)
    Liefs! Beso!

Tags: Montanita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 792
Totaal aantal bezoekers 12006

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 05 Augustus 2014

Backpacken Zuid-Amerika

Landen bezocht: